Lokalita logistického partnera je zásadným bodom, ako dostať balíky ku koncovým zákazníkom v čo najkratšom čase a zároveň pri nižších nákladoch. Navyše správna lokalita pomáha otvárať dvere e-commerce podniku k novým zahraničným trhom, čím sa zvyšuje rast a aj konkurencieschopnosť e-shopu.
Úžitok lokácie fulfillmentovej spoločnosti sa v závere prenáša aj na spotrebiteľa, pre ktorého je najmä rýchlosť doručenia jeden z najdôležitejších faktorov pri nákupe online. To potvrdzujú aj údaje portálu Statista, podľa ktorých, je rýchle doručenie najväčším presvedčujúcim faktorom k nákupu, až pre 59 percent respondentov.
Rýchlosť doručovania však nerozhoduje len pri prvej objednávke, ale aj pri ďalších. Podľa dostupných dát, totiž až 87 percent nakupujúcich online, uprednostňuje čas doručenia pri rozhodnutí, či nakúpi v e-shope v budúcnosti znova.
Pri výbere lokácie 3PL spoločnosti je však rýchlosť len jeden z rozhodujúcich faktorov, prečo do danej lokality outsourcovať logistiku. V článku sme preto pripravili šesť najdôležitejších bodov, prečo je miesto fulfillmentu dôležité a ako vie pomôcť rozvíjať váš e-commerce podnik.
1. Rozhoduje čas doručenia
Jeden z najaktuálnejších trendov medzi online nakupujúcimi je doručenie do 24 až 48 hodín od zadania objednávky. Dlhší čas doručovania už vytvára nespokojnosť u zákazníkov, čím pri ďalšom nákupe zvolí konkurenciu, ktorá je v e-commerce prostredí obrovská.
Logistika preto musí fungovať rýchlo a efektívne, avšak ak aj vybavovanie zásielok funguje v sklade rýchlo, nemusí to vždy stačiť. Ak je potrebné doručiť zásielku zo západnej do východnej Európy, čas potrebný pre presun balíka sa výrazne zvyšuje.
Vhodnou lokalitou, napríklad v strede Európy pritom môžete zabezpečiť rýchle doručovanie či už na západ alebo východ Európy. A to ešte výraznejšie, ak má spoločnosť vlastné dopravné linky, ktoré každý deň vyrážajú do rôznych kútov Európy.
2. Pomáha znižovať náklady
Čím je cesta balíka dlhšia, tým je cena prepravy vyššia. S tým musí počítať každý e-shop a prepravca, avšak to neznamená, že náklady na doručovanie sa nedajú znižovať.
Niektoré fulfillmentové centrá, fungujú vo viacerých krajinách, práve z dôvodu prepravných nákladov. Iné zas fungujú v rámci vhodnej lokality, teda, ak pôsobia v celej Európe, tak ideálne v jej strede.
K rôznym krajinám majú preto pomerne vyrovnanú cestu, pričom e-shop, ktorý chce predávať po celej Európe, môže na základe lokácie ťažiť z nižších nákladov. Navyše, pri doručovaní po Európe sa opäť pri znižovaní výdavkov dostávajú do popredia vlastné dopravné linky spoločnosti, ktoré majú vďaka lokalite naplánované každodenné cesty do rôznych krajín.
Tak sa nemusia spoliehať len na kuriérske spoločnosti a ich služby využívajú v prípadoch doručenia na poslednú míľu alebo pri doručovaní po celom svete. Náklady na dopravu sú tak nižšie, a to vďaka veľkým objemom balíkov a pravidelným kratším cestám, z dôvodu vhodnej lokácie.
3. Otvára bránu expanzii
Ak vám rastie e-shop rýchlym tempom a potrebujete outsourcovať logistiku, zamyslite sa pred rozhodnutím, na akých trhoch chcete v budúcnosti pôsobiť. Lokalita fulfillmentového partnera môže byť preto kľúčovým faktorom, ako sa jednoduchšie dostať na nové trhy.
Berte pri rozhodovaní preto ohľad na to, kde je 3PL spoločnosť lokalizovaná a na aké trhy má dosah. Vďaka tomu sa v budúcnosti ušetríte od komplikácii a spomalenia rastu vášho e-shopu, prípadne od nutnosti hľadať nového poskytovateľa fulfillmentu.
4. Dosah ku krajinám s veľkou populáciou
Väčšie krajiny automaticky značia väčší počet potencionálnych zákazníkov. Ak sa chcete zamerať na ľudnatejšie krajiny, ktoré sú ekonomicky a aj populáciou silnejšie, tak sa treba obrátiť na partnera, ktorý má k týmto krajinám prístup.
Aj vďaka tomu viete ponúknuť, napríklad rýchle doručenie už nasledujúci deň, prípadne iné benefity pre online zákazníkov. Bližšia lokalita k väčším krajinám v závere prinesie ovocie aj počas sezónnych peakov, keď je tlak na logistiku najvyšší a vďaka kratšiemu času, potrebnému na doručenie, sa dá predísť zbytočným omeškaniam.
5. Jednoduchší manažment vratiek
Či chcete alebo nie, pri predávaní online musíte počítať s určitým percentom tovarov, ktoré zákazníci vrátia späť. K zabezpečeniu spokojnosti zákazníkov a aj kvôli tomu, aby u vás nakúpili, musí byť vrátenie tovaru čo najjednoduchšie pre spotrebiteľa.
Pokiaľ však zákazník musí poslať produkt do ďalekej krajiny, môže sa stať, že si radšej produkt vôbec nezakúpi a pôjde nakúpiť do iného e-shopu. Dôraz na lokalitu fulfillmentového partnera je aj z tohto dôvodu veľmi dôležitá, nakoľko šetrí náklady, čas a aj starosti s vybavovaním vratiek.
Navyše veľa fulfillmentových centier má po Európe vlastné vratkové pobočky, čo sa opäť prejaví aj na spokojnosti zákazníkov. Dokonca, spoločnosti, ktoré majú vlastné dopravné linky, po doručovaní preberú u kuriérov vrátený tovar a prinesú v rámci spiatočnej cesty späť do skladu.
6. Udržateľnosť a nižšia uhlíková stopa
Dnešný zákazníci sú si stále viac vedomí dopadov ich nákupu, či vplyvom spoločností na životné prostredie. Aj to je jeden z dôvodov, prečo častejšie hľadajú ekologickejšie možnosti, prípadne spôsoby, ako znížiť uhlíkovú stopu zásielky.
Výberom správnej lokality, tak šetria nie len čas a náklady, ale pri kratších cestách, sa znižuje záťaž aj na životné prostredie. V kombinácii so zelenším procesom 3PL spoločnosti ide o skvelé riešenie, ako získať širšiu skupinu nakupujúcich.
Ideálna lokalita Fulfillment by FHB Group v centre Európy
Spoločnosť Fulfillment by FHB Group pomáha e-commerce klientom s logistikou už viac ako 15 rokov. Sklady sú lokalizované v strede Európy pri hlavnom meste Slovenska.
Lokalita spoločnosti tak vytvára most medzi východnou a západnou Európou, vďaka čomu môžu klienti rýchlo, bezchybne a efektívne predávať svoje výrobky napríklad z Portugalska do Rumunska či dokonca kdekoľvek vo svete.
Výhodnú lokalitu dopĺňajú vlastné dopravné linky, ktoré každý deň vyrážajú do rôznych kútov Európy a tak znižujú čas doručenia či náklady. Pri doručovaní na poslednú míľu sa o zásielky postarajú relevantné kuriérske spoločnosti, kde vďaka vysokým objemom sú dohodnuté výhodné ceny.
Veľkou výhodou Fulfillment by FHB je kompletný manažment vratiek, kde sú vrátené zásielky podrobne spracované v hlavnom sklade alebo na vratkových pobočkách.