Fulfillment centrá: 7 tipov, ktoré treba zvážiť pri výbere partnera k outsourcovaniu logistiky

Predstavte si, že prevádzkujete e-shop, ktorému pravidelne narastajú objemy objednávok alebo chcete expandovať na medzinárodný trh. Pri oboch prípadoch treba posilniť skladové, technické či dopravné možnosti.

To je len náhľad toho, ako zvládnuť nápor objednávok. Na krátku dobu sa to ale dá zvládnuť aj bez nich, avšak skôr či neskôr prídu oneskorenia či rušenie objednávok, ktoré nakoniec dopadnú aj na váš biznis.

Zákazníci sú totiž čoraz viac citliví na dobu doručenia a kvalitu logistiky, ako aj na vzniknuté problémy počas objednávky. Až 87 percent z nich dokonca tvrdí, že doba doručenia ovplyvňuje ich budúce rozhodnutie nakúpiť u predajcu znovu.

Ako vyriešiť tieto problémy pri logistike? Stále populárnejším, je outsorcovanie logistiky tretím stranám, ktoré zabezpečia skladovanie a zabalenie či efektívne doručenie produktov zákazníkom. Na trhu sa preto nájde hneď niekoľko fulfillmentových centier, ktoré ponúkajú možnosti, ako vyriešiť omeškania pri logistike.

Ich paleta služieb je však rozličná a výber správneho partnera niekedy stojí na tých najmenších detailoch. V článku preto približujeme, čo všetko by mal váš fulfillmentový partner spĺňať a načo pri jeho výbere dávať pozor.

1. Veľké kapacity a výhodná lokalizácia skladov

Pri outsourcovaní logistiky treba dbať na to, či má 3PL fulfillmentová firma dostatočné personálne, rozlohové alebo technologické kapacity skladov. Pokiaľ poskytovateľ služby nedokáže zaručiť uskladnenie požadovaných objemov tovarov alebo jeho dostatočne rýchle naskladnenie, tak nemusí byť tou správnou voľbou.

Jedným z impulzov, prečo outsourcovať logistiku, často býva práve vyriešenie problémov s nedostatočnými skladovými kapacitami. Navyše rovnako dôležitým faktorom je aj lokalizácia skladov.

Do úvahy totiž treba brať to, aké trhy chcete vašim biznisom osloviť, prípadne, aké ciele máte do budúcna. Vhodná lokalizácia skladov vo viacerých krajinách vie preto vyriešiť situáciu aj na niekoľko rokov dopredu.

Ďalej netreba zabúdať ani na podmienky, v akých sú vaše výrobky uskladnené. Teda či sú priestory A triedy zároveň izolované, vyhrievané, ale napríklad aj dostatočne zabezpečené.

2. Kompatibilita systémov

Prenechať zodpovednosť za tovar tretej strane neznamená, že už nebudete mať prehľad o vašich zásobách, objednávkach a zásielkach. Sledovať, ako sú na tom produkty pomáha informačný systém spoločnosti, ktorý by mal byť prepojený so softvérom e-shopu cez API rozhranie.

Fulfillmentový partner by mal mať nastavený informačný systém, aby sa v ňom jednoducho klient orientoval, a vedel bezproblémov zistiť čo najviac informácii.

Cez informačné systémy, mimo iné, prechádzajú veľké objemy tovarov. Neuškodí sa preto informovať ako sa pracuje na jeho zdokonaľovaní a taktiež na chybovosti procesu fulfillmentu.

Bežným spôsobom predaja je sú pritom aj webové portály, ako napríklad Amazon, Shopify, Shoptet a iné. Kompatibilita s týmito predajnými kanálmi je preto v niektorých prípadoch pri výbere fulfillmentového partnera nevyhnutnosťou.

3. Automatizáciou k veľkým objemom za dobré ceny

Pokiaľ sa spoločnosť neposúva vpred spoločne s dobou, tak to má vplyv na jej konkurencieschopnosť voči ostatným firmám. A to špeciálne platí pri investíciách do technológii a automatizácie.

Vo finále totiž umožňujú zvládnuť objemy balíkov s finančnými úsporami pri práci s tovarom. Navyše v priebehu roku býva hneď niekoľko peakov sezóny a o ich plynulom zvládnutí veľa krát rozhodujú práve automatizované procesy.

Pravidelné investície fulfillmentovej spoločnosti sú tak kľúčom k bezproblémovému poskytovaniu služieb, či dokonca ich lepším cenám.

4. Rýchle doručenie k lepšej skúsenosti zákazníka

To že sa tovar rýchlo pripraví a zabalí je v konečnom dôsledku k ničomu, ak doručenie trvá niekoľko dní. Jeden z najväčších trendov, a viac-menej povinností, pre predajcu je zabezpečiť doručenie do 24 až 48 hodín.

Rozhodujú preto pravidelné dopravné linky, ktoré denne vyrážajú do viacerých krajín sveta. Ak však fulfillmentový partner nemá vlastnú dopravnú linku do niektorej z dôležitých krajín, riešením sú spolupráce a dohody s viacerými svetovými kuriérskymi spoločnosťami.

Taktiež šetrenie na doprave je jedným z dôvodov, prečo sa vôbec rozhodnúť outsourcovať logistiku. Pri vysokých objemoch zásielok, ktoré fulfillmentová spoločnosť denne vybaví, tak majú s viacerými dopravcami nastavené čo najvýhodnejšie ceny.

Veľkou súčasťou e-commerce prostredia sú pritom aj vrátené alebo neprevzaté balíky. Plusovým bodom pri výbere poskytovateľa služby je preto zabezpečenie a vyriešenie všetkých vrátených zásielok.

5. Extra služby, menej starostí

Ponuka len základných služieb fulfillmentu nemusí vyhovovať každému e-commerce predajcovi. Niektorí totiž potrebujú dodatočné služby, ako je štítkovanie, brandingové balenie, riešenie dobierok, vratiek a reklamácii, pridávanie rôznych propagačným materiálov a mnoho iných.

Zohľadniť je preto potrebné očakávaný vývoj podnikania, ale aj to, ako sa budú vaše potreby v budúcnosti meniť. Dôležitá je tak komplexnosť služieb 3PL spoločnosti, ako aj ich flexibilita, pri novovznikajúcich trendoch na trhu.

6. Dokonalý proces, minimum chýb

Zle nastavený proces vám nemusí ušetriť toľko času, koľko ste očakávali. Pri dohadovaní podmienok s fulfillmentovými centrami sa preto pozrite na to, čo všetko pri outsourcovaní od vás spoločnosť požaduje, ako sa musíte do procesu zapájať a čo všetko obsahuje.

Čím väčšie medzery proces má, tým väčšia šanca je, že sa vyskytnú chyby so zásielkami. Aj keď má spoločnosť chybovosť pri práci so zásielkami takmer nulovú, treba počítať s tým, že menšie chybičky sa pri doručovaní vyskytnúť môžu.

Nemusí ísť o chybu ani zo strany fulfillmentového centra, ale o chybu kuriérskej spoločnosti.

V tom prípade je dôležité, ako sa dokáže firma vysporiadať so vzniknutými chybami. Teda, najmä ako ich rieši so zákazníkom a s klientom, aké náhrady ponúkajú za vzniknuté škody a podobne.

7. Skúsenosti a veľkosť firmy veľa nasvedčujú

Čím dlhšie firma pôsobí na trhu, tým je väčšia pravdepodobnosť, že má zaužívané výhodné dohody s viacerými dodávateľmi, zdokonalený systém, či zabezpečenú techniku na zefektívnenie procesov. Navyše, dlhoročné pôsobenie na trhu značí aj množstvo skúseností s rôznymi potrebami klientov, čo vám môže pomôcť zjednodušiť prechod na nový systém.  

Rovnako dôležitá je aj veľkosť firmy, a to či už z hľadiska rozlohy alebo portfólia klientov. Pre firmu, ktorá dokáže spracovať denne veľké objemy objednávok je totiž zárukou odbremenenia starostí s logistikou pre klienta, ale aj zníženia jeho nákladov.

Komplexné služby Fulfillment by FHB Group

Naše služby ponúkame na trhu už viac ako 15 rokov, počas ktorých sme sa vypracovali na najväčšie fulfillmentové centrum v strednej Európe. Pravidelne rastieme dvojnásobným tempom, dôvodom čoho je rozširovanie portfólia e-commerce klientov.

Našou vizitkou sú špičkové sklady, ktoré sú výhodne lokalizované a poskytujú dostatočnú rozlohu a dobré riešenia na uskladnenie tovarov. Kapacity pravidelne rozširujeme a zlepšujeme, vďaka čomu dokážeme prijímať nových klientov a zabezpečiť, aby bol tovar v bezpečí a v tých najlepších podmienkach.

Navyše pravidelne investujeme do automatizácie a informatizácie. Automatizované procesy, ako napríklad najrýchlejší baliaci stroj na svete nám umožňujú rýchlu a bezchybnú prácu s balíkom, ktorú dopĺňa náš interný informačný systém Kika.

Ten má pod palcom tovar od jeho naskladnenia až po doručenie, pričom ponúkame aj pluginy pre viaceré predajné aplikácie, ako na príklad Amazon, Shoptet a iné. Aj prostredníctvom využívania technológii je chybovosť balíka u nás takmer na nule.

Rýchly a bezchybný proces s balíkom na skladoch podporujú naše pravidelné dopravné linky do viacerých krajín Európy. Tak vieme zabezpečiť doručenie už nasledujúci deň.

Balíky doručujeme bezproblémov aj do ostatných krajín sveta, nakoľko spolupracujeme s takmer všetkými kuriérskymi spoločnosťami. Vďaka dlhoročnej praxi a veľkým vybaveným objemom máme s nimi dohodnuté čo najlepšie podmienky.

Našim dlhodobým cieľom je poskytovať komplexné služby v prospech potrieb našich klientov. Pri otázkach alebo individuálnych potrebách im pomáha náš servisný tím.

Klient tak vďaka našim službám môže vypustiť logistiku z hlavy, pričom mu bezchybne funguje proces za menej peňazí a môže sa naplno venovať tomu, v čom jeho podnikanie vyniká.

Komentáre k tomu článku nie sú povolené.