Integrácie e-commerce platforiem s 3PL spoločnosťami: ako fungujú a prečo sú dôležité

Prevádzka e-shopu v súčasnosti nemusí prebiehať výhradne na vlastnom webovom rozhraní. Práve naopak, internetový priestor ponúka množstvo vymožeností, ako dostať vaše produkty a podnikanie online.

Jednou z možností ako rozbehnúť e-commerce podnikanie je nalistovať svoje produkty na marketplace. Ďalšou alternatívou je využiť e-commerce platformy, vďaka ktorým si vytvoríte e-shop prostredníctvom šablón behom pár minút.

Či už predávate na vlastnej stránke, marketplaces alebo inej e-commerce platforme, stále sa dá ísť s technológiami ďalej. Využiť sa dajú totiž rôzne doplnky, ktoré vám uľahčujú prácu s účtovníctvom, logistikou, komunikáciou so zákazníkmi, platbami a podobne.

Na takéto prepojenie však musí byť dôkladne pripravený nie len predajca, ale aj poskytovateľ doplnkovej služby. Nájsť takúto symbiózu však nie je vždy jednoduché.

Ako fungujú e-commerce integrácie, čo sa oplatí o prepojení vedieť a načo si pri výbere služieb dávať pozor preto bližšie približujeme v článku.

Prepojenie začína s API

V e-commerce sa nachádza množstvo služieb, technológii či iných možností, ktoré pomáhajú zlepšovať prácu. Mnohé takéto možnosti je však potrebné prepojiť aj s e-shopom a jeho dátami.

To prebieha prostredníctvom API (Application Programming Interface), známe aj ako programovacie prostredie aplikácii, ktoré pomáha s integráciou medzi platformami. V jednoduchosti, e-shop, ktorý chce outsourcovať logistiku na tretiu stranu potrebuje dostať jeho dáta, do informačného systému poskytovateľa fulfillmentu.

Tu sa dostáva do popredia API, prostredníctvom ktorého sa importujú dáta z jedného systému na druhý. To môžu byť napríklad údaje o objednávkach, miestach doručenia, stavoch objednávok a veľa ďalších funkcií.

Medzi výhody API tak patrí napríklad rozšíriteľnosť medzi viacerými aplikáciami, synchronizácia dát, ale aj napríklad ochrana údajov. Cez API následne funguje prepojenie aj prostredníctvom iných e-commerce platforiem.

Predajca tak môže predávať prostredníctvom marketplaces, e-commerce platforiem a zároveň využívať služby z prostredia logistiky, účtovníctva a podobne. Konkrétne dáta sú vďaka rôznym doplnkom a pluginom prepojené a podnikanie funguje bez problémov.

Možnosti e-commerce integrácie pre e-shop

Jednou z možností, ako dostať svoje produkty už k veľkej škále zákazníkov je využitie marketplaces. Tie sú napríklad Amazon, Ebay, Allegro, Kaufland či Alibaba.

Výhodou sú stáli zákazníci, popularita marketplaces v rôznych krajinách, či jednoduchšie dostať produkty na zahraničné trhy. Na druhú stranu zákazníci nemusia vedieť od koho produkt nakupujú, rovnako tam je veľká konkurencia rôznych predajcov z celého sveta.

Ďalšou možnosťou sú e-commerce platformi, ako je napríklad Shopify, WooCommerce, BigCommerce, Shoptet či iné. Tieto platformi dokážu pomôcť s prevádzkou e-shopu, so sledovaním dát, pričom vďaka rôznym doplnkom vedia bezproblémovo prepojiť rôzne aplikácie.

Takéto doplnky môžu byť rôzne, od fulfillmentových spoločností, cez účtovné aplikácie, emailingové a komunikačné aplikácie a veľa ďalších.

E-commerce možnosti sú obrovské, pričom existujú ďalšie platformi, ktoré vedia na jednom mieste prepojiť rôzne predajné kanály či iné doplnkové služby. Také môže byť napríklad Baselinker, MetaKocka a podobne.

Dôležité pri takýchto platformách je preto kompatibilita s externými službami, ktoré predajca bude chcieť v budúcnosti využívať. Preto ak napríklad v prípade logistiky bude e-shop hľadať poskytovateľa 3PL služieb, musí v prvom rade zistiť, či daná firma ponúka integráciu aj s konkrétnou e-commerce platformou.

Integrácia s e-commerce platformami

Celý proces integrácie funguje cez API, kde sa prostredníctvom pluginov prepojí e-shop s danou platformou a vďaka aplikácii využíva služby. V tomto prípade sa zameriame na 3PL služby a na príklad, ako prebieha prepojenie.

Pri využívaní 3PL firmy musí najskôr u prevádzkovateľa zistiť, či má potrebné pluginy (doplnky) pre integráciu s jednotlivými e-commerce platformami. Po skontrolovaní sa stiahne doplnok, prípadne vytvorí účet, vďaka čomu bude prepojenie prebiehať.

Následne sa cez doplnok prostredníctvom API prepojí platforma s informačným systémom spoločnosti fulfillmentu. Dáta tak dokážu jednoducho prúdiť s jedného rozhrania na druhé.

Firma poskytujúca služby fulfillmentu má prístup k objednávkam, adresným údajom klienta a podobne. O to výhodnejšie je pre klienta, ak má firma vytvorenú kvalitnú klientsku aplikáciu.

Na jednom mieste si tak môže kontrolovať nie len zásoby, ale aj objednávky, údaje, dobierky, vratky či veľa ďalších. Celý proces by mal sprevádzať presný návod či pomoc od kvalifikovaných pracovníkov.

Integrácia a pluginy vo Fulfillment by FHB Group

Byť kompatibilný s klientmi a viacerými e-commerce platformami je pre nás zásadným bodom, ako zachovať konkurencieschopnosť a zároveň si udržať líderstvo na fulfillmentovom trhu v strednej a východnej Európe. Prepojiť jednotlivé platformi cez API umožňuje náš špičkový informačný systém.

Následne ponúkame pluginy a rôzne doplnky, ako prepojiť našu aplikáciu so systémom e-commerce platformi. Naši klienti tak majú možnosť pôsobiť na integračných platformách, ako je napríklad BaseLinker alebo MetaKocka.

Rovnako ponúkame pluginy aj na marketplaces a e-commerce platformi, ako je Amazon, Shopify, Shoptet, WooCommerce, Upgates, Prestashop. Ani fakturačné aplikácie nie sú pre nás cudzie, kde ponúkame plugin pre aplikáciu SuperFaktúra.

Skrátka, neustále pracujeme na tom, aby sme rozširovali možnosti pre klientov, ktorý majú záujem nájsť ideálne riešenie logistiky a prenechať zodpovednosť skúsenej fulfillmentovej spoločnosti.

Komentáre k tomu článku nie sú povolené.