Máme radi výzvy. A vyriešenie expedície customizovaných tovarov presne takouto výzvou bolo.

Predstavte si firemné tričká. Má pekne vyšité logo, je vo firemných farbách a je vyrobené na mieru. Logo, farby, počty požadovaných kusov má každá firma iné. Teraz si predstavte, že sa jedná o tričká, mikiny, pracovné nohavice, pracovné vesty, montérky, šiltovky, reflexné vesty v X rôznych veľkostiach, mužských a ženských verziách a zrazu je z toho cez 25 000 potenciálnych SKU, unikátnych položiek, ktoré náš zákazník predáva.

Všetky tovary predáva ako štandardné, bez loga alebo customizované, brandované oblečenie pre konkrétnu firmu. Podarilo sa nám naladiť celú logistiku trvalo cez 18 mesiacov. Dnes máme 4 toky tovaru smerom na sklad a rovnako 4 spôsoby balenia na výstupe. Poďme sa nato pozrieť podrobnejšie:

  1. Firma si objedná napríklad 100 ks montérok bez loga, jedná sa o väčšiu B2B objednávku vo viacerých krabiciach, ktorú vyskladníme priamo zo skladových zásob a doručíme kuriérom. Toto je najjednoduchší prípad pre logistiku.
  2. Zákazník si objedná 25 ks šiltoviek s vyšitým logom. Takéto objednávky cez deň zbierame, následne na cut-off time vyexpedujeme zozbieraný počet šiltoviek do krajčírskej dielne, kde ich vozíme našim kuriérom ešte v ten deň pripravené vo vreckách presne podľa počtu a označené čiarovým kódom internej zákazky. Keďže tieto šiltovky sú unikátne, s logom firmy, v systéme pre ne vytvoríme unikátnu skladovú položku a čakáme na jej vyrobenie.
    Krajčírska dielňa šiltovky spracuje a o niekoľko dní ich náš kuriér zvezie do skladu. Na príjme tovaru sú naskladnené pod unikátnym kódom a tým pádom sa aj finálna objednávka zákazníkovi, firme ABC stáva vybaviteľnou a pokračuje na expedíciu.
  3. Treťou variantou je kombinácia 1. a 2. - objednávka je aj na unikátny tovar, aj na štandardnú konfekciu. Systém správne čaká na vyhotovenie kompletnej objednávky a doručenie jednou prepravou na finálnu adresu.
  4. Naša obľúbená voľba a zároveň najzložitejšia. Zákazník si objedná potlačené tričká, vyšité šiltovky, ktoré sú ale od rôznych dodávateľov a sú spracované v krajčírskej dielni a v tlačiarni, teda na dvoch fyzicky oddelených miestach. A tovar samotný je od rôznych dodávateľov a nemusí byť skladom, môže sa objednávať na mieru pre danú objednávku. Tým pádom celý tok má X súčastí a expedícia čaká až na sfinalizovanie celej objednávky.

Ako vidíte, e-commerce, to nie je len jednoduchá expedícia zo skladových zásob. Tento e-shop zvládol predávať výrobky na mieru na Slovensku, v Maďarsku, v Poľsku a Čechách, a to vďaka Fulfillment by FHB Group bez potreby vlastného skladu. Zamestnanci e-shopu fungujú v krásnych kanceláriách v strede mesta a pritom ročne predajú vysoké desiatky kamiónov oblečenia.