Fulfillment má veľa výhod. Vybavenie objednávky a distribúcia tovaru nie sú základnou funkciou biznisu. Vďaka outsourcingu predajca získa viac času na primárne funkcie biznisu, a to predaj, nákup a inovácie. Ďalšou prednosťou je výhodnejšie doručovanie a príležitosť dostať sa plynulejšie a jednoduchšie na nové a zahraničné trhy. V neposlednom rade je pre predajcu neocenitelné zavedenie systému a získanie know-how zo strany poskytovateľa. Tieto výhody umožňujú predajcovi rýchlejší rast vo svojom podnikaní.

Najlepšie sa nám osvedčilo podeliť plusy a mínusy podľa veľkosti zákazníka – tieto tri skupiny majú iné priority a výzvy, ktoré vieme vyriešiť. Neskrývame, že fulfillment nie je vhodný pre každého. Preto na tejto strane nájdete body z pohľadu zákazníka – eshopu.

Malý eshop

Výhody:

  • Časová úspora – najzákladnejšie plus, netreba denne s 2 krabicami chodiť na poštu alebo čakať na vyzdvihnutie kuriérom
  • Zásadné zníženie nákladov – lacnejšia doprava, skladovanie, žiadni zamestnanci/brigádnici
  • Flexibilita – objednávky vybavíte z notebooku, netreba s ničím fyzicky manipulovať a byť v sklade
  • Zavedenie systému – prehľad o sklade, zásielkach, reklamáciách...
  • Cashflow – za všetko - dopravu, službu (krabice, skladovanie...) platíte spätne, raz mesačne
  • Poistený tovar v sklade
  • Pravidelnosť a kvalita – objednávky posielame každý deň, bez chýb

Nevýhody:

  • Musíte sa trochu prispôsobiť systému práce a procesom, poriadku
  • Tovar nemáte u seba doma/v kancelárií, teda nedá sa customizovať
  • Môžete mať strach outsourcovať a o svoj tovar – ale to je iracionálne

Stredne veľký eshop

Výhody:

  • Skladovanie a expedovanie tovaru sa dá robiť aj oveľa lepšie, ako to máte teraz
  • Získate ešte lepšie ceny dopravy, hlavne balíkov do zahraničia
  • Majiteľom a klúčovým zamestnancom sa uvoľní energia, čas – môžete sa venovať rozvoju, marketingu a starostlivosti o zákazníkov
  • Máte vyriešené starosti s dovolenkou skladníkov, vianočnou sezónou, chorobami
  • Odpadá starosť s hľadaním vhodných skladníkov a priestorov na skladovanie
  • Cashflow – za všetko - dopravu, službu (krabice, skladovanie...) platíte spätne, raz mesačne
  • Máte poistený tovar
  • Oveľa viac možností dopravy, optimalizácia, všetko od jednej firmy, bez starostí pre Vás, výber pre zákazníka – kuriér, osobné odbery, balíkomaty, pošta, expresné doručenie...
  • TCO – ušetríte. 10-30 percent nákladov ročne.

Nevýhody:

  • Nedá sa robiť až tak veľa vecí na poslednú chvíľu, nutný je proces a pravidelnosť
  • Ak sídlite mimo Bratislavy v lacnom sklade a prácu robíte za pomoci lacných brigádnikov, asi nebudeme lacnejší
  • Ak máte vlastnú kamennú predajňu spojenú so skladom, treba prepočítať budovanie ďalšieho skladu

Veľký eshop

Výhody:

  • Totálne zosystémovanie, optimalizácia procesov, supply chain management
  • Otvorený prístup na zahraničné trhy
  • Logistika pre veľký eshop už nie je zábava a treba sa jej zásadne venovať s know-how a odborníkmi, hľadať ich a zamestnávať nie je ľahké
  • Vykrývanie sezónnych špičiek ako Vianoce je náročné a plánuje sa 3-6 mesiacov

Nevýhody:

  • Ak už máte všetko vybudované, zabehnuté a ide Vám to bez chýb, outsourcovanie nemusí byť dobré riešenie
  • Cenová výhoda nemusí byť až tak zásadná
  • Musíte sa spolahnúť na tretiu stranu