Fulfillment má veľa výhod. Vybavenie objednávky a distribúcia tovaru nie sú základnou funkciou biznisu. Vďaka outsourcingu predajca získa viac času na primárne funkcie biznisu, a to predaj, nákup a inovácie. Ďalšou prednosťou je výhodnejšie doručovanie a expanzia na zahraničné trhy. V neposlednom rade je pre predajcu neocenitelné zavedenie systému a získanie know-how zo strany poskytovateľa. Tieto výhody umožňujú predajcovi rýchlejší rast vo svojom podnikaní.
Najlepšie sa nám osvedčilo podeliť plusy a mínusy podľa veľkosti zákazníka – tieto tri skupiny majú iné priority a výzvy, ktoré vieme vyriešiť. Neskrývame, že fulfillment nie je vhodný pre každého. Preto na tejto strane nájdete body z pohľadu zákazníka – eshopu.
Malý eshop
Výhody:
- Časová úspora – najzákladnejšie plus, netreba denne s 2 krabicami chodiť na poštu alebo čakať na vyzdvihnutie kuriérom
- Zásadné zníženie nákladov – lacnejšia doprava, skladovanie, žiadni zamestnanci/brigádnici
- Flexibilita – objednávky vybavíte z notebooku, netreba s ničím fyzicky manipulovať a byť v sklade
- Zavedenie systému – prehľad o sklade, zásielkach, reklamáciách...
- Cashflow – za všetko - dopravu, službu (krabice, skladovanie...) platíte spätne, raz mesačne
- Poistený tovar v sklade
- Pravidelnosť a kvalita – objednávky posielame každý deň, bez chýb
Nevýhody:
- Musíte sa trochu prispôsobiť systému práce a procesom, poriadku
- Tovar nemáte u seba doma/v kancelárií, teda nedá sa customizovať
- Môžete mať strach outsourcovať a o svoj tovar – ale to je iracionálne
Stredne veľký eshop
Výhody:
- Skladovanie a expedovanie tovaru sa dá robiť aj oveľa lepšie, ako to máte teraz
- Získate ešte lepšie ceny dopravy, hlavne balíkov do zahraničia
- Majiteľom a klúčovým zamestnancom sa uvoľní energia, čas – môžete sa venovať rozvoju, marketingu a starostlivosti o zákazníkov
- Máte vyriešené starosti s dovolenkou skladníkov, vianočnou sezónou, chorobami
- Odpadá starosť s hľadaním vhodných skladníkov a priestorov na skladovanie
- Cashflow – za všetko - dopravu, službu (krabice, skladovanie...) platíte spätne, raz mesačne
- Máte poistený tovar
- Oveľa viac možností dopravy, optimalizácia, všetko od jednej firmy, bez starostí pre Vás, výber pre zákazníka – kuriér, osobné odbery, balíkomaty, pošta, expresné doručenie...
- TCO – ušetríte. 10-30 percent nákladov ročne.
Nevýhody:
- Nedá sa robiť až tak veľa vecí na poslednú chvíľu, nutný je proces a pravidelnosť
- Ak sídlite mimo Bratislavy v lacnom sklade a prácu robíte za pomoci lacných brigádnikov, asi nebudeme lacnejší
- Ak máte vlastnú kamennú predajňu spojenú so skladom, treba prepočítať budovanie ďalšieho skladu
Veľký eshop
Výhody:
- Totálne zosystémovanie, optimalizácia procesov, supply chain management
- Otvorený prístup na zahraničné trhy
- Logistika pre veľký eshop už nie je zábava a treba sa jej zásadne venovať s know-how a odborníkmi, hľadať ich a zamestnávať nie je ľahké
- Vykrývanie sezónnych špičiek ako Vianoce je náročné a plánuje sa 3-6 mesiacov
Nevýhody:
- Ak už máte všetko vybudované, zabehnuté a ide Vám to bez chýb, outsourcovanie nemusí byť dobré riešenie
- Cenová výhoda nemusí byť až tak zásadná
- Musíte sa spolahnúť na tretiu stranu