Začiatky mnohých podnikateľov spája túžba priniesť či sprostredkovať svoje výrobky zákazníkom. To sa darí o to lepšie, ak je produkt užitočný a vie ho podnikateľ za každú cenu predať.
S postupom času mu však rastú objednávky, preplňujú sa sklady, zvyšuje sa potreba predaja do iných štátov a hľadania dopravných riešení, a miesto zlepšovania svojej ponuky, trávi zbytočne veľa času v sklade. S logistikou nestíha, k čomu musí zaobstarať nové priestory, zamestnancov, technológiu, čím sa spomaľuje aj tempo rastu jeho podnikania.
Najmä v prostredí e-commerce sa však nájdu zaujímavé možnosti, ako vyriešiť tento problém. Stále populárnejším krokom je aktuálne zbaviť sa tejto nadbytočnej zodpovednosti a outsourcovať logistiku do 3PL (third-party logistics) fulfillmentových centier.
Tretia strana sa tak postará napríklad o skladovanie, objednávky, balenie a medzinárodné doručovanie, spracovanie dobierok a manažment vratiek.
Mimo zabezpečenia bezproblémovej logistiky dokonca môžu priniesť aj niekoľko ďalších výhod pre e-commerce podnikanie. Pripravili sme preto prehľad tých najdôležitejších výhod, ktoré podľa nás dokážu posunúť váš e-shop o krok pred konkurenciu.
1. Skúsenosti a profesionalita pridávajú na sile
Obavy z neznámeho sú prirodzené. To platí aj pre outsourcovanie logistiky a spoľahnutie sa na tretiu stranu.
Pre menšie a stredné firmy však výber skúseného a silného fulfillmentového partnera je len krokom medzi tých najsilnejších hráčov na trhu. S vhodným partnerom sa totiž dokážete zviesť na vlne ich dominantného postavenia na trhu.
Dlhoročné skúsenosti a zaužívané procesy pomáhajú plynulo prejsť na nový systém. Zatiaľ čo do budúcna vám prinášajú možnosti, ktoré majú aj tie najväčšie e-shopy.
To vám dodá silu veľkých hráčov na trhu a vylepší postavenie medzi konkurenciou. Navyšovať tak budete môcť nielen počty vašich zákazníkov, ale napríklad aj rozsah pôsobenia vášho podnikania.
2. Starosti bokom a podnikanie vpred
Nikto nie je dokonalý a aj každá firma má svoje silné a slabé stránky. Medzi dominanty e-shopu môže ísť napríklad o silný produkt, zaujímavý marketing alebo dobrý zákaznícky servis.
Vo všetkom však vynikať nejde a to už vôbec nie, ak firma nemá dostatočné kapacity, či už v podobe skladov alebo zamestnancov. Navyše väčšina e-commerce predajcov sa nerozhodne podnikať len kvôli tomu, lebo ich baví balenie a doručovanie balíkov.
Slabším stránkam, ako je napríklad logistika, tak musí podnikateľ venovať viac času ako by mal. Výhodou outsourcovania je preto takmer úplné vypustenie týchto starostí.
Dobrý fulfillmentový partner totiž vyniká v kompletnej a bezproblémovej logistike, preto tovar bezpečne uschová, pripraví a doručí zákazníkovi do 24 až 48 hodín. Predajca sa tak môže venovať aktivitám, v ktorých jeho biznis vyniká a tým opäť nastaviť svoj e-shop k rastu.
3. Rýchlosť a peaky
Dobrá zákaznícka skúsenosť je azda ten najdôležitejší faktor, ktorý presvedčí nákupcu vrátiť sa k e-shopu aj v budúcnosti. Medzi rozhodujúce atribúty nákupu pritom patrí rýchlosť doručenia.
Až 87 percent internetových zákazníkov tvrdí, že čas doručenia ovplyvňuje ich rozhodnutie o opätovnom nákupe u predajcu. Aktuálny trend je dokonca nastavený na doručení zásielky do 24 až 48 hodín od zadania objednávky.
Počas sezóny sú pritom dni, ktoré sú na objednávky náročnejšia ako iné. Medzi také patria napríklad pondelky, ktoré spracovávajú objednávky z víkendu, rôzne akcie predajcov, či populárna vianočná sezóna.
Výhodou kvalitných 3PL služieb je nastavanie procesov tak, aby tieto peaky nepredstavovali žiadny problém. Na rýchle doručenie majú technológie, vlastné dopravné linky do viacerých krajín, či výhodné dohody s kuriérskymi spoločnosťami pri doručovaní na poslednú míľu, prostredníctvom ktorých znižuje prácu s objednávkou na minimum.
4. Technológie s dobou
K efektívnemu zabezpečeniu logistiky napomáha automatizácia a informatizácia procesov. Pre e-commerce predajcu je zabezpečenie tých najmodernejších technológii vysoko nákladné a veľa krát aj nemožné.
Výhodou outsourcovania logistiky do fulfillmentového centra je práve prístup k technológiám, ktoré znižujú náklady a zároveň zefektívňujú procesy. Navyše, kvalitný partner má vytvorený vlastný informačný systém, ktorý outsourcing výrazne zjednodušuje.
Napríklad, klient si vie vďaka informačnému systému pozrieť, aké má stavy tovaru na sklade, aká je ich spotreba, má prehľad nad objednávkami a vie sledovať aj samotné zásielky. E-shop, tak využitím 3PL fulfillmetu môže len ťažiť z technologickej pripravenosti partnera, ktorá im dáva výraznú výhodu voči konkurencii.
5. Za menej peňazí, viac muziky
Nájom na skladové priestory, mzda zamestnancov, náklady na baliace prostriedky. To je len niekoľko základných položiek, s ktorými sa musí vysporiadať firma, pokiaľ chce doručovať zásielky po svojom.
Navyše, ak sa k tomu pridá doprava, tak môže logistika výrazne poznačiť príjmy spoločnosti. Vyhnúť sa niektorým z týchto nákladov napomáha outsourcovanie logistiky tretím stranám.
Z pohľadu dopravy majú niektoré fulfillmentové centrá vlastné dopravné linky, ktoré denne vyrážajú do viacerých krajín. Ak aj doručovanie prebieha do krajín mimo ich dopravných liniek, tak na základe väčších vybavených objemov objednávok majú výhodnejšie ceny s viacerými kuriérskymi spoločnosťami.
Rovnako majú aj veľké sklady, zabehnutých zamestnancov a procesy nastavené tak, aby znížili náklady napríklad pri celkovej práci s balíkom. Pre menší či stredný e-shop tak môže služba fulfillmentu znamenať nie len menej starostí, ale tak aj menšie náklady.
6. Väčší dosah, viac klientov
Expanzia e-shopov na medzinárodné trhy patrí medzi jeden z najaktuálnejších trendov v oblasti e-commerce. Či už hľadáte možnosti expandovania alebo máte v pláne predávať do zahraničia v budúcnosti, práve prenesenie logistika na 3PL fulfillmentovú spoločnosť môže byť riešením.
Takéto spoločnosti majú totiž know-how o tom, aké sú pravidlá doručovania v zahraničí, čo vám ušetrí hodiny, až dni študovania zahraničných webov. Navyše už majú rozbehnutú medzinárodnú sieť, takže expanzia do akejkoľvek krajiny by so správnym partnerom nemala byť žiaden problém.
Ak má fulfillmentová spoločnosť dokonca vlastné dopravné linky, o to menšia čakacia doba dodania čaká na vašich zahraničných zákazníkov. Z pohľadu medzinárodnosti podnikania preto outsourcovanie logistiky prináša množstvo výhod v porovnaní so samostatným zabezpečovaním logistiky.
Ľahší biznis s Fulfillment by FHB Group
Cieľom našich služieb je v prvom rade uľahčiť vám vaše podnikanie. Zakladáme si na komplexných službách, ktoré sa dokážu prispôsobiť potrebám našich klientov.
Na fulfillmentovom trhu pôsobíme cez 15 rokov, počas ktorých sme sa stali najväčším fulfillmentovým centrom v strednej Európe. Naše dlhoročné skúsenosti sa odzrkadľujú v kvalite služieb, ktoré ponúkame.
Outsourcovaním vašej logistiky u nás ušetríte veľa času, najmä vďaka nášmu vlastnému informačnému systému, ktorý je prepojený cez API. Kedykoľvek si viete skontrolovať, koľko máte tovaru na sklade, ako sa riešia vaše objednávky a mnoho ďalších iných vecí.
Celý náš fulfillmentový proces tak sprevádzajú nie len špičkové informačné systémy, ale aj mnoho investícii do tých najmodernejších technológii a pravidelné rozširovanie kapacít skladov. Na sezónne peaky sme neustále pripravení, kde vďaka našej vysokorýchlostnej strojovej baliacej linke vieme v priebehu hodiny zabaliť tisícky objednávok.
Balíky doručujeme do 24 až 48 hodín od objednávky, k čomu nám napomáhajú naše denné dopravné linky, ktoré jazdia po Európe. Finálne doručovanie na poslednú míľu prebieha prostredníctvom spolupráce so širokým portfóliom kuriérskych spoločností, vďaka čomu vieme zabezpečiť rýchle dodanie aj do takmer všetkých krajín sveta.
Naše skúsenosti v zahraničí a sklady v srdci Európy vám tak prinášajú možnosť bezproblémovo expandovať váš e-shop do viacerých krajín. Ročne vybavíme milióny balíkov, čo len overuje náš zaužívaný systém procesov, ktorý vám nie len ušetrí množstvo času, ale aj peňazí.