Podľa štúdií zameraných na ecommerce, kľúčové zistenia, ktoré dokazujú dôležitosť logistiky v rozhodovacom procese zákazníkov nakupujúcich online, sú:

1.Rýchle dodanie tovaru - až 87 % nakupujúcich v e-shopoch tvrdí, že doba dodania ovplyvňuje ich rozhodnutie opakovane nakúpiť u rovnakého predajcu
2.Ochota zaplatiť za rýchle dodanie viac - až 67 % nakupujúcich by zaplatilo viac za možnosť dodania tovaru ešte v deň objednávky
3.Transparentnosť počas prepravného procesu - 51 % nakupujúcich by chcelo vedieť čo najviac informácií o aktuálnom stave a polohe ich objednávky. Naviac, až 47 % tvrdilo, že nákup v e-shope nezopakovalo práve z dôvodu nízkej transparentnosti o stave a polohe objednávky z predchádzajúceho nákupu.
4.Nízka chybovosť obsahu balíka - 45% kupujúcich sa stretlo so situáciou, kedy v balíku našli iný tovar, aký si objednali.

Najväčšou výzvou pre e-shopy je schopnosť dodať tovar transparentne do niekoľkých hodín od objednania s minimálnou chybovosťou. Internetoví predajcovia investujú do logistických služieb, ktoré už dnes dokážu zákazníkom dodať tovar do 24 hodín. Jedným z najväčších poskytovateľov logistických služieb, zameraných aj na rýchle dodanie tovaru, je naša spoločnosť Fulfillment by FHB group. Na Slovensku v strede Európy máme plne automatizované logistické centrum s plochou 20 000 m2, vďaka čomu dokážeme odbaviť 10 000 000 balíkov ročne do 220 krajín. Dostupnosť a rýchlosť doručenia tovaru je zásadná. Pre rýchle doručenie využívame vlastnú dopravu – line haul v kombinácií s overenými last mile kuriérskymi firmami, čím dokážeme dopraviť zásielky väčšinou do 24 hodín.

Využívanie technológií v logistických operáciách je nevyhnutné pre udržanie spokojnosti zákazníkov. Vo Fulfillment by FHB Group využívame digitálne identifikátory v podobe elektronických štítkov, ktoré vďaka svojmu unikátnemu kódu umožňujú elektronické sledovanie pohybu objednaného tovaru pri každej zmene a manipulácii. Sledovania pohybu našich vozidiel a sledovanie pohybu zásielky v last mile doručení pri každej zmene stavu, taktiež výrazne prispievajú k transparentnosti prepravy.

Nízka chybovosť je zabezpečená systémom práce, kedy sa tovar a objednávky počas celého procesu skladovania, pick&pack a expedície niekoľkokrát vážia a skenujú. Všetko sa deje s prepojením na informačný systém, ktorý odhalí prípadne odchýlky. Výsledkom je takmer nulová chybovosť vychystávania objednávok.

skladovanie,, boxy, mezanin