Sieť dopravných liniek

Fulfillment centrum v Európe: prečo sieť dopravných liniek rozhoduje

Fulfillmentové spoločnosti hrajú dôležitú úlohu v dodávateľskom reťazci a to najmä tým, že zabezpečujú e-commerce podnikom doručenie produktov pre ich zákazníkov čo najefektívnejším spôsobom. Logistika je tak dôležitá časť procesu podnikania e-shopu, pričom ak podnik využíva služby 3PL fulfillmentu, ktorý má vlastnú sieť dopravných liniek, má výraznú výhodu voči konkurencii.

Vlastné dopravné linky totiž umožňujú, mimo iného, väčšiu kontrolu nad procesom doručovania, čoho výsledkom sú hlavne rýchlejšie a spoľahlivejšie časy dodania, či menšie náklady na doručovanie. Zároveň ponúka viac priestoru, ako prispôsobiť logistické riešenia k potrebám zákazníkov, čo vie posunúť e-shop opäť o krok pred konkurenciou.

A práve rýchle dodanie a spokojnosť zákazníkov je jeden z hlavných bodov, ako na e-commerce trhu uspieť. Výber partnera na fulfillment je preto dôležitý aj z pohľadu dopravných riešení, nakoľko spoliehať sa len na kuriérov dokáže výrazne predĺžiť doručovanie do sveta, ale aj zvýšiť náklady na logistiku.

V článku sa preto podrobnejšie pozrieme na rôzne benefity, ktoré prináša vlastná dopravná sieť, príklady z praxe, ale aj ako šetrí náklady či dopady na životné prostredie.

Vlastná doprava predbehne kuriérov

Jednou z hlavných výhod vychádzajúcich zo spolupráce s fulfillmentovým partnerom, môže byť ich vlastná sieť dopravných liniek. Tie každodenne vyrážajú do viacerých krajín, vďaka čomu umožňujú zabezpečiť doručenie balíkov do 24 až 48 hodín od zadania objednávky.

A to sa týka doručenia napríklad do západnej Európy, ale aj do krajín východnej Európy a podobne. Rozhodujúca je pritom aj lokalita fulfillmentového partnera, teda v ktorej časti Európy sídli, či má priami prístup k hlavný diaľničným uzlom a samozrejme, kam plánuje e-shop predávať svoje produkty.

Vďaka vlastným dopravným linkám má poskytovateľ logistiky výraznejšiu kontrolu nad doručovacím procesom. To sa týka napríklad plánovania prevzatia tovaru a následného doručovania, riešenie trás dopravných liniek, ale napríklad aj lepšie manažovania v sklade.

Navyše pri vlastnej doprave dokáže aj fulfillmentová spoločnosť rýchlejšie reagovať na nečakané zmeny, prípadne na rôzne dopravné meškania, spôsobené napríklad nepriaznivým počasím. Tým sa doba doručovania znižuje, čoho výsledkom je spokojnosť zákazníkov.

Využívanie kuriérov je pritom tiež jedna z možností, ako vyriešiť doručovanie. Samozrejme e-shop musí najskôr odovzdať spracované balíky kuriérskej spoločnosti, ktoré ich musia zaregistrovať a presunúť na export.

Následne ich kuriér presunie do krajiny doručenia na pobočku, kde ich tamojší dopravcovia opäť musia spracovať, zaznamenať a až potom doručiť zákazníkom. Doručovanie je tak v porovnaní s fulfillmentom s vlastnou dopravou pomalšie, a vzhľadom na objemy balíkov, ktoré e-shop odosiela, veľa krát aj nákladnejšie.

Dopravné riešenia, krok pred konkurenciou

Vlastná doprava pri logistike vie teda znížiť závislosť od rozvrhov iných spoločností, ako sú napríklad kuriéri. E-shop, ktorý využíva služby fulfillmentového partnera s vlastnou dopravou, má tak konkurenčnú výhodu na e-commerce trhu.

Vlastné dopravné riešenia však prinášajú ďalšie výhody. Medzi ne patria napríklad nižšie náklady na dopravu, ktoré vychádzajú z väčšieho počtu balíkov v kombinácii s vlastnou dopravou.

Fulfillmentová spoločnosť v priebehu jednej cesty zabezpečí doručenie balíkov viacerých e-shopov do rôznych krajín, pričom veľa krát využívajú svoje dopravné linky na prevzatie, napríklad vrátených zásielok počas spätnej cesty. Tak sa šetria nielen náklady pri pohľade na balík, ale zároveň sa znižuje uhlíková stopa zásielky.

Jedna obojsmerná cesta dopravného prostriedku je maximálne využitá. Nehovoriac o následnom trackingu a bezpečnosti zásielky, ktorá je v prípade vlastnej dopravy ďaleko lepšie zvládnuteľná.

Doručenie zásielky

E-shop má tak prehľad a istotu, kde sa jeho tovar nachádza, pričom je balík prepravovaný overenou spoločnosťou a tak sa nemusí báť o jeho poškodenie. Fulfillmentová spoločnosť má rovnako prístup a know-how doručovania do viacerých krajín.

V prípade plánovanej expanzie e-commerce podniku je tak tento posun ďaleko pohodlnejší, nakoľko výber správneho partnera vie rozšíriť a otvoriť dvere do nových krajín. A to najmä ak ide o poskytovateľa s ideálnou lokalitou v kombinácii s vlastnou dopravnou sieťou.

Výhod vlastnej dopravy je preto hneď niekoľko, kde tie najzákladnejšie sú:

  1. Väčšia kontrola nad procesom doručenia –  môže viesť k spoľahlivejším a rýchlejším dodacím časom.
  2. Schopnosť prispôsobiť logistické riešenia – lepšie vyhovujú potrebám jednotlivých zákazníkov.
  3. Potenciál úspory nákladov – v porovnaní s využívaním poskytovateľov prepravy tretích strán ide veľa krát o lacnejšie riešenie.
  4. Konkurenčná výhoda – ponúka viac možností a príležitosti väčších hráčov na e-commerce trhu, oproti spoločnostiam, bez vlastných dopravných liniek.
  5. Schopnosť optimalizovať – lepšia efektivita a nákladová efektívnosť.
  6. Väčšia sloboda – možnosť znížiť závislosť od poskytovateľov tretích strán a ich harmonogramov.
  7. Spoľahlivosť – lepšie sledovanie, monitorovanie a bezpečnosť tovaru počas tranzitu.
  8. Ľahšia expanzia – väčší potenciál rozšíriť e-shop a doručovacie služby do nových geografických oblastí a na nové trhy.

Doručenie zásielok v praxi vo Fulfillment by FHB Group

Ako najväčší poskytovateľ fulfillmentových služieb v strednej a východnej Európe sa v prvom rade spoliehame na našu sieť dopravných liniek. Súčasťou nášho vozového parku sú rôzne typy a veľkosti vozidiel od menších, stredných ale aj väčších nákladných áut.

Každý deň dopravné linky vyrážajú do rôznych kútov Európy, vďaka čomu zabezpečujeme rýchle doručenie spravidla do 24 až 48 hodín od zadania objednávky. V rámci doručovania využívame našu ideálnu lokalitu priamo v strede Európy, pričom sídlime pri hlavnom meste Slovenska, v blízkostí ktorého sú priame diaľničné uzle, čo ešte značnejšie zrýchľuje doručenie.

V priebehu pár hodín tak vieme od zadania objednávky doručiť balík do západnej Európy, napríklad Nemecka či Francúzska, ale aj na východ, napríklad do Rumunska či Bulharska. Veľkosti áut prispôsobujeme dôkladne podľa krajiny doručenia, ale aj počtu objednávok, aby sme maximálne využili jednu trasu.

Doručovanie na poslednú míľu prebieha následne prostredníctvom relevantných kuriérskych spoločností v daných krajinách. Vďaka kombinácii vlastnej dopravy a kuriérov na poslednú míľu je tak celkový čas balíka na ceste k zákazníkovi kratší a efektívnejší.

Pri spätnej ceste naši prepravcovia zväčša preberú nedoručené alebo vrátené zásielky a prinesú ich naše vratkové pobočky. V praxi naše doručovanie a dopravné riešenia vyzerajú nasledovne:

  1. Roztriedenie balíkov – vďaka automatizovanému sorteru v kombinácii s baliacou linkou sú balíky prostredníctvom dopravníkov rozdelené podľa krajiny doručenia a kuriérov na poslednú míľu.
  2. Naloženie vozidla – roztriedené balíky sa uložia do konkrétnych vozidiel, ktoré každý deň vyrážajú do rôznych krajín Európy.
  3. Preprava – dopravné linky doručia zásielky do depa kuriérskych spoločností na poslednú míľu, spravidla už do 24 hodín od zadania objednávky zákazníkom. Pri doručovaní ponúkame aj európske dobierkové riešenie.
  4. Doručenie na poslednú míľu – kuriérske spoločnosti vzápätí doručia zásielky jednotlivým zákazníkom. Vďaka vysokým objemom u najväčších kuriérskych spoločností máme výhodné ceny, nie len do Európy, ale aj celého sveta.
  5. Prevzatie vratiek – Naši prepravcovia prevezmú nedoručené alebo vrátené zásielky.
  6. Príjem na vratkových pobočkách – následne ich prinesú na vratkové pobočky, prípadne na náš hlavný sklad, kde produkty skontrolujeme, zaznamenáme a riešime s klientom.
  7. Spracovanie dobierokdobierky spracujeme, premeníme na potrebnú menu pri čo najvýhodnejšom kurze a pošleme klientovi v pomere 1:1 na jeho účet.
Komentáre k tomu článku nie sú povolené.